piątek, 12 kwietnia 2013

Przedwiośnie na portalu: opakowania, CV i zakupy

Zachęcony poprawiającymi się z miesiąca na miesiąc statystykami postanowiłem w kwietniu zrobić na portalu więcej niż w ostatnim czasie. Czas Absolwenta w ciągu ostatnich 2 tygodni został uzupełniony o 3 nowe, ciekawe teksty, poprawki w starszych, a i parę technicznych detali się zmieniło.



Na wyniki w wejściach trzeba będzie jeszcze poczekać. Póki co zdają się raczej dołować niż wznosić ku górze. Codzienne obserwowanie statystyk na Google Analytics weszło mi już w krew.

Jakie pojawiły się teksty? Dotyczące trzech różnych dziedzin - bo zależy mi na tej różnorodności.

Pierwszy dotyczy codziennych zakupów. To drugie moje podejście do tematu. Tym razem jednak ująłem go z innej strony, przedstawiając 6 wskazówek dotyczących stricte oszczędzania na codziennych zakupach. Poprzedni tekst - "Codzienne zakupy - zoptymaluj je", poświęcony był całemu procesowi zakupów, niekoniecznie ujmując to z perspektywy osoby szukającej osczędności. Podejrzewam, że jeszcze nieraz w różnych ujęciach będę temat codziennych zakupów przedstawiał w Czasie Absolwenta.

Drugi tekst to moja prawdziwa duma - przyjemny, ciekawy poradnik robienia samemu opakowań na prezenty z rzeczy, które można znaleźć w domu. Pełno inspirujących pomysłów, obrazkowe instrukcje, zalecenia, jakie opakowanie w przypadku jakiego prezentu najlepiej się sprawdzi. "Jak zrobić opakowanie na prezent", mam nadzieję, że stanie się jednym z popularniejszych tekstów, bo nie widziałem jeszcze tak ciekawego zestawienia. A robienie opakowań na prezenty samemu jest super!

Trzeci tekst - cóż, tutaj wykazałem się koniunkturalizmem. Ponieważ póki co najpopularniejszym tekstem na portalu jest "Wpisywanie zainteresowań w CV", postanowiłem podrążyć temat tworzenia życiorysu i wyszedł z tego poradnik dotyczący odróżnienia swojego CV od innych. Rozpisałem 5 wskazówek, sprawdziłem w Internecie, czy czegoś nie zapomniałem, ale finalnie uznałem, że te wybrane są najbardziej trafne. "Jak odróżnić swoje CV od innych" przeczytacie TUTAJ.

Przy okazji rozbudowałem wspomniany tekst o zainteresowaniach w CV. Ale chyba nie był to dobry pomysł. Mimo tego, że stał się bardziej przejrzysty, lepiej spełnia oczekiwania dodatku Wordpress SEO, jakoś... nie poprawia statystyk wejść. Ej, Google, no!

Przy okazji, w związku z nadejściem wiosny, przeterminował się tekst marcowy - dotyczący oszczędzania na ogrzewaniu - "Jak oszczędzać na ogrzewaniu?". Ale to dobrze, nie będę narzekał, uwielbiam wiosnę!

Coraz więcej zdjęć na stronie aranżuję samodzielnie w domu. Wyglądają coraz lepiej, chociaż widać na nich wyraźnie, jakie było moje kryterium wyboru przy zakupie aparatu. Nie, nie była to rozdzielczość obrazu.

Najważniejszą zmianą techniczną na stronie jest umieszczenie przycisku do polajkowania strony Czasu Absolwenta na Facebooku. Przycisk znajduje się tuż pod opisem portalu. Wcześniej na fanpage linkował wielgachny banner w prawym górnym rogu. Ale był zupełnie nieefektywny. Trochę wstyd przyznać, że obecnie na Facebooku Czas Absolwenta ma tylko 10 fanów. Oby już niedługo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz