środa, 17 kwietnia 2013

Obrazek absolwenta doceniony

Moje zdolności obsługi Painta wreszcie zostały docenione! Jakie było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem, że koleżanka polubiła na Facebooku stronę z moim obrazkiem absolwenta, który identyfikuje portal Czas Absolwenta!

Strona nazywała się Absolwent i zbierała różne linki związane z absolwentami, powstała przed kilkoma dniami. Obrazek był mój, identyczny z tym, który można zobaczyć na każdej stronie Czasu Absolwenta, a także fanpage'u.
Po pierwszym wybuchu złości napisałem spokojną wiadomość do administratora strony z prośbą o usunięcie grafiki. Błyskawicznie usunął zdjęcie i przeprosił. Co więcej, okazało się, że mamy wspólnych znajomych, a także miał epizod w innym moim projekcie.
Jego strona Absolwent docelowo ma wspierać osoby niepełnosprawne, powstała w ramach fundacyjnego projektu. Zadeklarowałem wsparcie publikacją informacji, gdy całość ruszy.
Warto było powściągnąć nerwy, a przyszło mi to tym łatwiej, że wiem, jak trudno o zachowanie praw autorskich w Internecie.

Absolwent

Niedawno zdarzyło mi się opublikować na jednym z moich fanpage'y przepiękne zdjęcie, podając oczywiście źródło i link do ich większej liczby. Wcześniej widziałem inne zdjęcia tego autora na różnych portalach, stąd wzięło się moje zainteresowanie. Dopiero po kilku godzinach, wracając na tamtą stronę, zauważyłem informację, że autor nie wyraża zgody na publikację zdjęć bez uprzedniego zatwierdzenia. Napisałem do niego wiadomość, ale zdecydowałem się usunąć zdjęcie. Z dużym żalem, bo miało rekordowo lajków. Ale miałem przynajmniej spokojną głowę, że niczyjego prawa nie naruszam.
Obecnie na Czasie Absolwenta pojawiają się przede wszystkim moje własne zdjęcia, ale są też takie, które pochodzą z innych stron, przede wszystkim darmowych stocków (polecam sxc.hu). Zawsze podaję jednak w takich sytuacjach źródło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz