sobota, 19 stycznia 2013

Poradniki dla poszukujących pracę

Poradniki poświęcone przygotowaniu aplikacji do pracy trochę zdominowały w ostatnim czasie "Czas Absolwenta", ale zauważyłem, że cieszą się zainteresowaniem i dlatego rozbudowałem dział Praca.


Pierwszy z poradników dotyczył wpisywania Erasmusa do CV. Wiem, że wiele osób ma z tym problem i zasady z tym związane przygotowałem na długo przed powstaniem samego portalu.

Mam wrażenie, że stron z poradami odnośnie pracy jest bardzo-bardzo dużo i dlatego powstające później teksty starałem się (i staram) poświęcać kwestiom mniej popularnym lub nieomówionym w pełni na innych stronach.

Tak jest z tematem wysyłania CV mailem. Jedni napiszą coś o adresach email, inni o tytule wiadomości - ja ująłem temat po swojemu, obejmując oba zagadnienia. I niektórych porad, które napisałem, nie widziałem w innych miejscach.

Przemyślenia związane z wpisywaniem zainteresowań w CV miałem sam głębsze, ponieważ uczyłem się zawsze, że lepiej rozbudować informacje o kwalifikacjach w pracy niż odwracać uwagę tym, że kręcą nas skoki na spadochronie. Ale po konsultacjach z przedstawicielami odmiennych poglądów - "pokaż, jakim jesteś człowiekiem, dla wielu to ma znaczenie" - postarałem się całość przemyśleń zapisać.

Jeden opublikowany tekst o tworzeniu CV nie jest mojego autorstwa, a do niego dołączą kolejne. Póki co zainteresowało mnie dodawanie zdjęć do CV. Okazuje się, że nie zawsze powinno się to robić. Chociaż życiorysy bez zdjęć, które widziałem, wyglądały naprawdę "biednie".

Jestem całkiem zadowolony z obecnego wyglądu działu poświęconego poszukiwaniu pracy. W najbliższym czasie poświęcę się więc innym. Zastanawiam się, co nowego dodać do działu o prowadzeniu domu. Ktoś ma jakieś propozycje?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz