wtorek, 15 stycznia 2013

Disqus na mojej stronie


Wczoraj zastąpiłem system komentarzy na mojej stronie z domyślnego w Wordpressie na Disqus, który podejrzałem wcześniej na innych stronach. Póki co jestem pod pozytywnym wrażeniem. A dlaczego?


Zalety Disqus:

+ możliwość dodania komentarza z wykorzystaniem wybranego profilu - na Facebooku, Twitterze, Googlach czy samym Disqus
+ wysoka estetyka
+ uproszczenie dodawania komentarzy, również wizualne
+ dodatkowe opcje zarabiania na reklamach przy komentarzach (nie zdecydowałem się)
+ mobilizacja do dodawania komentarzy, pokazywanie dyskusji w innych wątkach

Tłumaczenie Disqus

Przeszkadza mi w Disqus najbardziej to, że jego nowa wersja - dostępna u mnie - nie ma polskiego tłumaczenia. Wcześniej wszystko w skórce Czasu Absolwenta przetłumaczyłem, tutaj nie miałem takiej możliwości. Zgłosiłem chęć przetłumaczenia w miejscu, gdzie wybiera się język, pokazała się informacja, że dostanę maila, jeśli jakoś będą zainteresowani - i na razie cisza. Powinni to zautomatyzować, byłoby dużo łatwiej.

Instalacja Disqus

Instalacja Disqus była bardzo łatwa - ściągnąłem przez Wordpressa wtyczkę, założyłem konto na Disqus, kliknąłem eksport wcześniejszych komentarzy do systemu i już działało. Tzn. prawie - dawne komentarze widoczne były na stronie dopiero po kilku godzinach.


Rozważania nad wyborem

Zastanawiam się nad widgetem Ostatnie komentarze, który jest widoczny w Czasie Absolwenta. Nie powiązano go z Disqus, z tego co widzę, więc będę musiał poszukać czegoś nowego.

Ogólnie o tym, że Disqus jest dobrym wyborem, przekonał mnie tekst na stronie Antyweb, w którym dodatkowo opisano problemy z komentarzami w systemie facebookowym, nad którymi sam się również zastanawiałem.

Jak wygląda efekt końcowy prac przy Disqus? Można sprawdzić w dowolnym artykule w Czasie Absolwenta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz